بچه های دانشگاه آزاد دماوند
حقوق.علمی.داستان.خبر و.....

فرهیختگان آنلاین: در شمال شرق اقیانوس آرام قاره ای پلاستیکی کشف شده که مساحت آن ۶ برابر مساحت فرانسه است، جنس این قاره نه صخره و سنگ و صحرا بلکه زباله های انسانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قاره کشف شده از پس مانده زباله های انسانی و به ویژه از پلاستیک که ۹۰% مساحت آن را در بر گرفته تشکیل شده است.

 
قاره پلاستیکی که به شکلی کاملا تصادفی برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط «چارلز مور» مورد توجه قرار گرفت، در شمال شرق اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن معادل ۶ برابر مساحت فرانسه است.

 
کارشناسان محیط زیست معتقدند اگر جامعه بین الملل به این مسئله به عنوان یک معضل نگاه کند و چاره ای برای پس مانده های انسانی نیندیشد در دهه های آینده مساحت قاره پلاستیکی به اندازه تمام قاره اروپا خواهد رسید.

 
از جمله خطراتی که این زباله های انسانی برای خود انسان خواهد داشت این است که برخی حیوانات زباله ها را به عنوان غذا مصرف می کنند گوشت همین حیوانات نیز به چرخه غذایی انسان وارد می شود.

 
گفتنی است پیش از اینکه مواد پلاستیکی به یک قاره تبدیل شود مسأله زباله های انسانی مورد توجه قرار گرفته بود به طوری در سال ۱۹۸۳ کشور فرانسه یک کشتی بادبانی را به ماموریتی یک ماهه فرستاد تا حجم قاره مذکور را اندازه گیری کرده و از آن نقشه ای تهیه کند.



تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی وخوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند.
 
روز امتحان به فکر چاره افتادند وحقه ای سوارکردند به این صورت که سر و رو شون رو کثیف کردند ومقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند.
 
سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودندویک راست به پیش استاد رفتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

 

الف: دادگاه های عمومی و حقوقی

دادگاه عمومی حقوقی به دعاوی حقوقی و به اصطلاح مدنی رسیدگی می نمایند .

شروع رسیدگی در دادگاه حقوقی مستلزم تقدیم دادخواست می باشد هر دادگاه عمومی دارای یک قلمرو قضایی می باشد که به آن حوزه قضایی می گویند وحوزه قضایی عبارتست از قلمرو یک بخش یا شهرستان که دادگاه در آن واقع است . قلمرو قضایی یک دادگاه با توجه به تقسیمات کشوری انجام می گیرد و بر این اساس حوزه صلاحیت دادگاه مشخص می شود .

در سطح کشور دادگاههای عمومی متعددی وجود دارند که به دعاوی حقوقی رسیدگی می نمایند اما باید در نظر داشت که فرد نمی تواند دعوی خود را به دلخواه در هر دادگاه اقامه نماید . تعیین دادگاه صلاحیت دار دارای ضوابط خاصی می باشد . شایان ذکر است که در حال حاضر حوزه قضایی تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر به واحدهای متعددی تقسیم گردیده اند که تحت عنوان مجتمع اسم گذاری شده است اما تقسیم بندی حوزه قضایی به واحد هایی از قبیل مجتمع یا ناحیه تغییری در صلاحیت عام دادگاه مستقر در آن ایجاد نمی کند  بنابراین در صورت اقامه دعوی در هر یک از مجتمعهای قضایی آن مرجع صلاحیت دارد به دعوی مطروحه رسیدگی نماید .



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 3 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

ماده1- مصوبات مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ و رئیس جمهور باید ظرف پنج روز آن را امضاء و به دولت ابلاغ نموده و دولت موظف است ظرف مدت 48 ساعت آنرا منتشر نماید.
تبصره- در صورت استنكاف رئیس جمهور از امضاء یا ابلاغ به دولت در مهلت مقرر دولت موظف است مصوبه یا نتیجه همه پرسی را پس از انقضای مدت مذكور ظرف چهل و هشت ساعت منتشر نماید.
ماده2- قوانین 15 روز پس از انتشار ، در سراسر كشور لازم الاجراء است مگر آنكه در خود قانون ، ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.
ماده3- انتشار قوانین باید در روزنامه رسمی به عمل آید.
ماده4- اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد مگر اینكه در خود قانون ، مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد.
ماده5- كلیه سكنه ایران اعم از اتباع خارجه و داخله مطیع قوانین ایران خواهند بود مگر در مواردی كه قانون استثناء كرده باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

قانون اساسی‌
بسم الله الرحمن الرحیم
لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

مقدمه‌

 

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی‌،اجتماعی‌، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط ‌اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می‌باشد.ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران و روند مبارزه مردم مسلمان از ابتدا تا پیروزی که در شعارهای قاطع و کوبنده همه قشرهای مردم‌تبلور می‌یافت این خواست اساسی را مشخص کرده و اکنون درطلیعه این پیروزی بزرگ‌، ملت ما با تمام وجود نیل به آن رامی‌طلبد.

ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضتهای ایران در سده‌اخیر، مکتبی و اسلامی‌بودن آن است‌. ملت مسلمان ایران پس از گذراز نهضت ضد استبدادی مشروطه و نهضت ضداستعماری ملی‌شدن‌نفت به این تجربه گرانبار دست یافت که علت اساسی و مشخص‌عدم موفقیت این نهضتها، مکتبی نبودن مبارزات بوده است‌. گرچه‌در نهضتهای اخیر خط فکری اسلامی و رهبری روحانیت مبارز سهم‌اصلی و اساسی را برعهده داشت ولی به دلیل دورشدن این مبارزات ‌از مواضع اصیل اسلامی‌، جنبشها به سرعت به رکود کشانده شد. از این‌جا وجدان بیدار ملت به رهبری مرجع عالی‌قدر تقلید حضرت‌آیت‌الله العظمی امام‌خمینی ضرورت پیگیری خط نهضت اصیل‌مکتبی و اسلامی را دریافت و این بار روحانیت مبارز کشور که‌همواره در صف مقدم نهضتهای مردمی بوده و نویسندگان و روشنفکران متعهد با رهبری ایشان تحرک نوینی یافت‌. (آغاز نهضت‌اخیر ملت ایران در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو هجری قمری‌ برابر با هزار و سیصد و چهل و یک هجری شمسی می‌باشد . )

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

 

پدري كه در قيد حيات است آيا ميتواند اموال خود را با وصيت‌نامه‌ دستي به فرزندان منتقل كند يا بايد حتماً در محضر اسناد رسمي انتقال صورت گيرد؟

تا ثلث مال خود را می تواند وصيت نموده و به ديگران منتقل نمايد.

منزلي را 6 ماه پيش خريده‌ام و قرار شد فروشنده در محضر به صورت وكالتي منزل انتقال دهد اكنون در محضر حاضر نمي شود ، حال بايد به چه مرجعي شكايت كنم؟

بايد دادخواست الزام به تنظيم سند به محاكم حقوقی داده شود.

با فردي شريك شده‌ام و در قرارداد يك شاهد بيشتر نداشته‌ايم و شريكم هم از اجراي قرارداد امتناع ميكند چه نوع شكايتي بايد در دادگاه مطرح كنيم؟

با تقديم دادخواست الزام خوانده به انجام تعهدات، به محاكم حقوقی موضوع پيگيري شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

مهر المسمی چیست؟

مهر المسمی به مهریه ای اطلاق می شود كه میزان آن تعیین شده باشد.

مهر یا مهریه یا صداق چیست؟

مهر یا مهریه یا صداق، تعهد مالی است كه شوهر به هنگام وقوع عقد ازدواج، پرداخت آن را به همسر خود بر عهده می گیرد و مكلف است بلافاصله پس از امضای قرارداد ازدواج، هر لحظه كه زن مطالــبه كند، آن را بپردازد. بر اساس ماده 1082 قانون مدنی به مجرد عقد، زن مالك مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی كه بخواهد در آن بنماید .

مهر المثل چیست و چگونه معین می شود؟

بر اساس ماده 1993 قانون مدنی اگر در عقد ازدواج ارزش مهریه مورد توافق نامشخص باشد یا مالیت نداشته باشد، به زوجه مهرالمثل تعلق خواهد گرفت. برای تعیین مهر المثل، وضعیت شخصی و خانوادگی زوجه و سایر صفات او، یا میانگین مهریه نزدیكان وی در نظر گرفته می شود.

مهر المتعه چیست و چگونه معین می شود؟

بر اساس ماده 1993 قانون مدنی هرگاه مهر در عقد ذكر نشده باشد و شوهر قبل از نزدیكی و تعیین مهر، زن خود را طلاق دهد زن مستحق مهرالمتعه است و اگر بعد از آن طلاق دهد مستحق مهرالمثل خواهد بود. مهر المتعه بر اساس وضعیت مالی شوهر معین می شود.

آیا مهر الزاماً باید وجه نقد باشد؟

به موجب ماده 1078 قانون مدنی ایران، هر چیزی كه مالیت داشته باشد و قابل تملك باشد می تواند موضوع مهریه قرار گیرد مثل: وجه نقد، طلا، نقره، زمین، خانه، اتومبیل و غیره. در صورتی كه مهریه مال غیرمنقول و متعلق به غیر باشد باید هنگام وقوع عقد یا پیش از آن، به زوجه انتقال یابد.

اگر در عقد ازدواج مهر تعیین نشده باشد چه می شود؟

بر اساس ماده 1087 قانون مدنی اگر در نکاح دائم مهریه ذكر نشده یا عدم مهر شرط شده باشد، عقد ازدواج درست است و طرفین می توانند بعد از عقد در مورد مهر توافق نمایند. اما اگر پیش از توافق در مورد مهـریه، بین آن ها نزدیكی واقع شود، زوجه فقط می تواند مهر المثل مطالبه كند. اما در مورد نکاح موقت بر اساس ماده 1095 قانون مدنی عدم مهر در عقد موجب بطلان است.

اگر در عقد مهریه ذكر نشده باشد و زن و شوهر پیش از نزدیكی جدا شوند، آیا زن مستحق مهریه است؟

بر اساس ماده 1993 قانون مدنی هرگاه در هنگام ایجاد عقد، مهریه ذكر نشده باشد و زن و شوهر پیش از نزدیكی از یكدیگر جدا شوند، زن مستحق مهریه خواهد بود ولی در این حالت مهر المثل به مهر المتعه مبدل خواهد شد.

درصورتیکه مهریه معین شده باشد (مهر المسمی) و زن و شوهر پیش از نزدیكی از هم جدا شوند زن مستحق چه مقدار از مهریه خواهد بود؟

در این صورت زوجه فقط می تواند نیمی از مهر المسمی را مطالبه كند.

تعدیل مهریه چیست؟

در قانون قدیم مهریه قابل تعدیل نبود ولی در حال حاضر به نرخ روز ارزیابی می شود.

آیا زنان ایرانی كه در خارج از كشور وبر طبق مقررات كشور محل سكونتشان از شوهر ایرانی خود جدا می شوند می توانند در ایران مهریه مطالبه كنند؟

آری می توانند، در صورتی كه آن را به وجه ملزمی بذل نكرده باشند.

آیا زن می تواند توقیف اموال موجود شوهر خود در خارج از كشور را بابت مهریه از دادگاه ایران بخواهد؟

پاسخ از نظر حقوقی مثبت است اما اجرای آن به مقررات كشور خارجی، رابطه متقابل و تصمیم دادگاه خارجی منوط است.

آیا زوجه می تواند در مقام مطالبه مهریه درخواست ممنوعیت خروج شوهرش را از ایران بنماید؟

آری مـی تواند درخواست ممنوعیـــت خروج شوهر خود را از مرجعی كه مهــریه را مطالبــه كرده است، بنماید.

نفقه چیست؟

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن، از قبیل مسكن، البسه، غـذا، اثاث منزل، و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض". و شوهر مكلف است همه آن ها را متناسب با وضعیت خانوادگی و اجتماعی زن فراهم نموده و در اختیار او قرار دهد.

آیا در انواع ازدواج (دایمی و منقطع) مرد مكلف به پرداخت نفقه است؟

تنها در ازدواج دایم نفقه زن بر عهده شوهر است ولی در نكاح منقطع (كه غیر متخصصین به آن ((صیغه)) می گویند)، شوهر ملزم به پرداخت نفقه نیست مگر در عقد، شرط شده باشد .




تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

 

باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در راستای برنامه های علمی و پژوهشی خود و با هدف شناسایی ، جذب ، حمایت و هدایت دانشجویان مستعد،اقدام به ثبت نام جهت برگزاری اولین دوره مسابقات طراحی مفهومی ربات متحرک نمود.

محمدرضا حاج علی اکبری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد دماوند در این باره اظهار داشت: این اولین دوره مسابقات طراحی مفهومی ربات متحرک است که در آن باید به مواردی همچون قابلیت حرکت در سطوح ناهموار خشکی و همچنین زیر آب توجه ویژه ای نمود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

با اینکه نیم قرن اخیر تحقیقات متعددی در باره بلوغ و سن مسوولیت انجام شده، اما به نظر می رسد همچنان لازم است این دو مساله به ویژه سن مسوولیت کیفری در دستور کار باشد، چرا که در برخی لوایح مطرح شده در مجلس شورای اسلامی بر سن 9 سال برای دختران و 15 سال برای پسران تاکید شده که حکایت از غلبه نظریه مشهور فقیهان شیعه دارد. با اینکه نیم قرن اخیر تحقیقات متعددی در باره بلوغ و سن مسوولیت انجام شده، اما به نظر می رسد همچنان لازم است این دو مساله به ویژه سن مسوولیت کیفری در دستور کار باشد، چرا که در برخی لوایح مطرح شده در مجلس شورای اسلامی بر سن 9 سال برای دختران و 15 سال برای پسران تاکید شده که حکایت از غلبه نظریه مشهور فقیهان شیعه دارد.در باره این موضوع در عرصه فقاهت با چند رویکرد مواجه می شویم، رویکرد مشهور فقیهان شیعه و اهل سنت، رویکرد نواندیشان و رویکرد حقوق بشری ها که بیشتر بر عرف تاکید می ورزند.و ما در این مقاله تلاش می کنیم با تکیه بر این پیش فرض که احکام شرع یا مبتنی بر امور تکوینی هستند یا به لحاظ تکوین بر بشر عرضه شده اند، از آیات و روایات وارده، و در برخی موارد به کمک عقل درباره مساله مورد بحث به پاسخ صحیح دست یابیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند. روز بعد ضمن صرف صبحانه،زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت:
لباس‌ها چندان تمیز نیست. انگار نمی‌داند چطور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌شویی بهتری بخرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 2 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

متاسفانه افراد خجالتی بسیاری از موقعیت های خوب زندگی خود را صرفا به دلیل آنکه خجالتی هستند از دست می دهند. ممکن است یک فرصت شغلی یا فرصت آشنایی با افراد جذاب را از دست بدهند یا نتوانند در مقابل دیگران از خود دفاع کنند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

اسکیزوفرنیا از جمله بیماری‌های شدید عصبی روانی است و حدود یک درصد جمعیت جهان به این بیماری مبتلا هستند. امکان ابتلا به این بیماری تقریبا در تمام طول عمر وجود دارد ولی شایع‌ترین سن ابتلا به آن را 15 تا 30 سالگی عنوان کرده‌اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

کودکان هم با حضور دیگران در اطرافشان، رفتار اجتماعی خود را تغییر می‌‌دهند. آزمایشی نشان داده که اگر کودکان حس کنند که مورد توجه هستند، رفتار اجتماعی خود را تغییر می‌دهند و ناخود آگاه به فکر وجهه‌ خوب در جامعه می‌افتند.
 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

خیلی کوچک بودم، اولین خانواده ای که در محلمان تلفن خرید ما بودیم.

هنوز جعبه قدیمی و گوشی سیاه و براق تلفن که به دیوار وصل شده بود به خوبی در خاطرم مانده. قد من کوتاه بود و دستم به تلفن نمی رسید ولی هر وقت که مادرم با تلفن حرف می زد می ایستادم و گوش می کردم و لذت می بردم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

سمینار طراحی آنتن های فرا پهن باند و روشهای رسیدن به پهنای باند وسیع


امروزه در صنعت و مخابرات بحث توان مصرفی،کاهش حجم و قابلیت تحرک پذیری سیستم های ارتباطی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

طراحی آنتنهای فرا پهن باند و روشهای رسیدن به پهنای باند وسیع  عنوان سمیناری بود که مهندس محمد رضا آصفی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در مورد آن صحبت کرد.

وی در این خصوص بیان داشت:آنتن در سیستم هایی که تحت فن آوری مبتنی برUWBکار می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

این آنتنها باید قابلیت انتشار امواج با شکل پترن تقریبا یکسان در تمام باند فرکانسی را داشته باشند.در سالهای اخیر دانشمندان سعی کرده اند تا به ساختاری دست پیدا کنند که آنتنهایی با ابعاد کوچکتر و با طراحی ساده و با قیمت تمام شده کمتر،مشخصات فرکانسی مناسبی را در گستره عریض فرکانسی داشته باشند.

آصفی ادامه داد:این آنتنها دارای بهره نسبتا کمی هستند و معمولا در سیستم ها و کاربردهایی که به برد کوتاهی نیاز دارند مانند لپ تاپها و تلفن های همراه استفاده می شوند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دماوند انجام شد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند موفق به کسب مدال طلای جهانی مسابقات بین المللی اختراعات چین و کرواسی شدند.

 مسابقات و نمایشگاه های بین المللی اختراعات چین و کرواسی از بالاترین جایگاه علمی و پژوهشی در زمینه اختراعات دنیا برخوردار است که بیش از 25 کشور در آن شرکت داشتند و از میان 211 طرح ارائه شده طرح های واحد دماوند حائز مدال طلا گردید.

کامبیز مهدیزاده در این باره اظهار داشت: با ارائه 2 طرح سخت افزار الگوریتم کاربردی برای ایجاد شکست هیدرولیکی در سنگ مخزن نفت  به منظور افزایش برداشت و همچنین طرح دوم که ریز پردازنده هوشمند تعیین شکل مخازن هیدروکربنی بود ، در این مسابقات موفق به کسب نشان طلا شدیم.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در روز سوم محرم:

فضای غبارآلود فتنه در زمان امام حسن مجتبی (ع) زمینه ساز قیام امام حسین (ع)

همزمان با روز سوم محرم برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از ساعت 20/7 صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط مرتضی لاسمی مداح اهل بیت آغاز گردید.

در ادامه بعد از نماز ظهر و عصر،حجت الاسلام والمسلمین صادقی از اساتید گروه حقوق به ایراد سخنرانی در موضوع جنگ نرم و عاشورا پرداخت.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman


حقوق فردي داراي سابقه و يا پس زمينة دور تاريخي است. اگر بخواهيم حقوق فردي را بشناسيم بايد به فطرت و طبيعت انسانها توجه كنيم. از همان زمان هاي دور تاريخي عقيده بر اين بوده كه يك سلسله حقوقي وجود دارد كه سر رشته آن وابسته به فطرت و طبيعت انسان است و اين حقوق، بهتر و والاتر از كليه قواعد و مقرراتي است كه بر حسب نياز زمان و مكان وضع مي شود. حقوق فردي با عنوان حقوق طبيعي انسانها در ابتداي تاريخ پايه گذاري شد و سپس در قرون وسطي آب و رنگ مذهبي گرفت و بعداً در قرن هفدهم و هجدهم به وسيله دانشمندان بزرگ و نام آوراني عرصه علم و دانش و حقوق توسعه يافت و سرانجام در قرن بيستم بويژه بعد از جنگ بزرگ جهاني در همه جاي جهان به صورت امر بديهي در آمد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman


 

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی تازه به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران اینترنت پرداخته و در گفت‌و‌گو با دو کار‌شناس امنیت شبکه جهانی نظر آنها را درباره شیوه‌های مناسب انتخاب گذرواژه (پس‌ورد) و روش‌های حفاظتی در برابر مهاجمان سایبری جویا شده است.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

  تصویر مربوط به یک نقاشی غار در کشورصحرا مربوط به 6000 سال قبل ازمیلاد است(به شی پرنده در آسمان دقت کنید)آیا اجداد ما چنان قوه تخیلی داشتند که یک فضانورد امروزی را مجسم بکنند یا واقعا موجودات فرازمینی را مشاهده کرده بودند؟

 




تاریخ: چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

فکرش حسابی مشغول بود ،نمی دونست چرا اینطوری شده کجای کار اشتباه بود. برای بچه هاش هیچی کم نذاشته بود .خونه خوب، وسایل عالی، پول، معلم های خصوصی ویلا خلاصه همه چیز.از چراغ قرمز رد شد چون اصلا حواسش نبود.

به دخترش فکر کرد با اون سن و سال کمش هفت قلم آرایش میکرد و ساعتها پای تلفن نمیدونست با کی پچ پچ میکرد. دو سه دفعه هم از مدرسش زنگ زده بودند که غیبت داره،پسرش هم همینطور بوی سیگار میداد چند بار از جیبش پول برداشته بود چندبار هم تو پارتی گرفته بودنش ،کجای کار و اشتباه کرده بود نمی دونست.

یکبارکی چشمش به دختر جوون و زیبایی افتاد که گوشه خیابان ایستاده بود،همه فکرا از مغزش فرار کردند ،مثل همیشه زد رو ترمز .وچند تا بوق زد، هر چند ماشینش مدل بالا بود و حسابی به سر و وضعش رسیده بود ولی دختر اصلا توجهی بهش نکرد.

مرد غرولندی کرد و گفت :لیاقتش رو نداری،و ماشینش رو دوباره به راه انداخت و دوباره توی دریای فکر و خیالش فرورفت .چرا بچه هاش اینطوری شدند ،کجای کارو اشتباه کرده بود نمی دونست.




تاریخ: چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

اینترنت مکانی بسیار مناسب برای مزاحمان و افراد ناباب اینترنتی است، کسانی که هدفشان خوشنودی و کسب قدرت از طریق آزار و اذیت و همچنین ایجاد وحشت و اندوه در دیگران است.
ناشناس بودن، سهولت تحریک دیگران و منبع تقریبا پایان ناپذیر افرادی که میتوانند هدف این شکنجه ها قرار گیرند، به این معناست که اینترنت پر از مهاجمین است که طیف وسیعی را، از منحرفان جنسی که به دنبال کودکان هستند گرفته تا مزاحمین زنجیره ای که به هرشخص ممکن آزار میرسانند، دربر میگیرد.

این مزاحمان اینترنتی یا Cyberbully از فرستادن ای-میلهای آتشین یا flame mail و ای-میلهای کینه توزانه یا hate mail، دچار حسی از کامروایی و خوشنودی تبهکارانه میشوند. ای-میل آتشین، نامه الکترونیکی است که محتویات آن برای خشمگین کردن و به اصطلاح "آتش زدن" گیرنده طراحی شده است. ای-میل کینه توزانه نیز حاوی مطالبی تعصب آمیز، نژاد پرستانه، تبعیض جنسی و مانند اینهاست که با خشم و ابراز کینه بیان شده اند



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم به دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کنند.

آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت از زندگی بود. استادشان در حین صحبت آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را روی میز گذاشت و از دانشجوها خواست که برای خود قهوه بریزند.

روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت; شیشه ای، پلاستیکی، چینی، بلور و لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک لیوانی در دست داشت، استاد مثل همیشه آرام و با مهربانی گفت...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

تصور کنید اگر هشت میلیارد سال طول می‌کشید تا فرزند شما بالغ شود چه اتفاقی می‌افتاد.
 
گروهی از ستاره‌شناسان با بهره گرفتن از مشاهدات تلسکوپ «کک» و تلسکوپ فضایی «هابل» که شرایط بیش از صد کهکشان را زیر نظر گرفته، روند تغییراتی را در بلوغ کهکشان‌ها کشف کرده‌اند که به هشت میلیارد سال پیش باز می‌گردد.
 
به نوشته سایت علمی «بل جار»، دانشمندان می‌گویند که کهکشان‌های دوردست و شکل‌نیافته‌ای که بررسی کرده‌اند در یک دوره زمانی بسیار طولانی مثل کهکشان راه شیری به یک مجموعه فضایی دایره‌ای‌شکل که حرکت دورانی دارد تغییر پیدا کرده‌اند. کشف جزئیات مربوط به تغییر ساختار و نظم درونی و حرکت اجزاء کهکشان‌ها از دستاوردهای بسیار جدید علوم فضایی است.
 
«بنجامین واینر» یکی از ستاره‌شناسان رصدخانه وابسته به دانشگاه آریزونا می‌گوید: «وقتی به دوران‌های بسیار کهن از عمر فضا دقت کنیم متوجه می‌شویم که کهکشان‌هایی وجود داشتند که اجزاء آنها مثل ستاره‌ها در حال شکل‌گیری بودند ولی هیچیک از آنها مثل کهکشان راه شیری این شکل دایره مانند و حرکت دورانی آرام را نداشتند.»



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1398برچسب:,
ارسال توسط arman

ستاره‌شناسان آماتور شرکت‌کننده در پروژه‌ای علمی در آمریکا موفق به کشف سیاره‌ای جدید و دوردست شده‌اند که نور خود را نه از یک و دو ستاره، بلکه از چهار ستاره به طور هم‌زمان دریافت می‌کند.
 
به نوشته روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، سیاره جدید که «پی‌اچ۱» نامگذاری شده، از جهت ابعاد به نپتون، آخرین سیاره منظومه خورشیدی، شباهت دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

 بانک در صورتى که مقتضى بداند مى‏تواند ضمانت نامه را تمدید کند. تمدید ضمانت نامه با موافقت مضمون له به عمل مى‏آید و اگر تمدید ضمانت نامه به تقاضاى مضمون عنه باشد، موافقت مضمون له در این مورد ضرورى است.

در عقد ضمان مى‏توان توافق کرد که اگر مضمون له تا سر رسید ضمانت نامه مطالبه وجه‏الضمان را نکند، عقد ضمان خود به خود فسخ و ابطال مى‏شود.

ضمانت نامه بانکى یکى از مصادیق عقد ضمان بوده و آن عبارت است از تعهد پرداخت مبلغ معینى وجه نقد که در ارتباط با یک قرارداد یا به عنوان تضمین موردى داده مى‏شود.

***
ضمانت نامه به منزله عقد ضمان

عقد ضمان، عقدى است که به موجب آن، شخص مالى را که به ذمه دیگرى است، به عهده بگیرد. متعهد را «ضامن»، طرف دیگر را «مضمون‏له» و شخص ثالت را «مضمون عنه» یا مدیون اصلى مى‏گویند.

در عقد ضمان، رضاى مدیون اصلى شرط نیست، ولى رضایت ضامن و مضمون له شرط است. هرگاه عقد ضمان مدت داشته باشد، مضمون له نمى‏تواند قبل از انقضاى مدت مطالبه طلب خود را از ضامن بنماید. وقتى که عقد ضمان به طور صحیح واقع شد، ذمه مضمون غتابرى و ذمه ضامن مشغول مى‏شود و ضامن باید آنچه را که تعهد کرده است، ادا کند و اگر ضمانت با اذن و درخواست مدیون اصلى (مضمون عنه) صورت گرفته باشد، ضامن مى‏تواند پس از اداى دین به مضمون عنه مراجعه کند و اگر بدون اجازه و به قصد تبرع ضمانت کرده باشد، حق رجوع به مضمون عنه را ندارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

1-نگاهی به قوانین حمایتی از اطفال بزهکار پیش از انقلاب اسلامی در ایران

در حقوق ایران اولین قانونی که موادی را به اطفال بزهکار اختصاص داده بود ، قانون مجازات عمومی مصوب 1304 بود .
در ادامه به مقررات ماهوی و شکلی این قانون و قوانین پس از آن در مورد بزهکاری اطفال می¬پردازیم .

1-1) از لحاظ ماهوی
قانون مجازات عمومی مصوب 1304، در مواد 34 الی 39 ، به وضعیت اطفال بزهکار پرداخت. در این قانون مسئولیت تام جزائی از سن 18 سالگی بود و تا قبل از رسیدن به این سن از نظر مسئولیت جزائی سه مرحله پیش بینی شده بود .
الف) اطفال صغیر غیر ممیز : طبق ماده 34 ق.م.ع سابق « اطفال غیر ممیز را نمی¬توان جزائاً محکوم نمود، در امور جزائی هر طفلی که دوازده سال تمام نداشته باشد حکم غیر ممیز را دارد». با توجه به این ماده قانونگذار برخورداری از مسئولیت جزائی را مشروط به داشتن قدرت تشخیص ، تمیز و درک نموده است و چون طفل فاقد قوّه ی تمیز می باشد، اساساً مسئولیت جزائی متوجه وی نمی شود. در واقع سن 12 سالگی به عنوان یک امارۀ قانونی غیر قابل تغییر تلقی می شد که امکان اثبات خلاف آن وجود نداشت .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

فلیکس بومگارتنر، ماجراجوی ۴۳ ساله اتریشی، سقوط آزاد خبرساز خود را به منظور شکستن سرعت صوت بدون استفاده از وسایل پروازی انجام داد و سالم به زمین نشست.

او از محفظه ای که با بالن به ارتفاع بیش از ۳۹ کیلومتری سطح زمین بر فراز شهر رازول در نیومکزیکو در آمریکا فرستاده شده بود به بیرون پرید.


غلظت هوا در چنان ارتفاعی به مراتب کمتر از سطح زمین و میزان مقاومت هوا نیز بسیار پایین تراست. در نتیجه چنین شرایطی، شتاب سقوط فلیکس بومگارتنر بسیار زیاد بود.

آقای بومگارتنر برای مصون ماندن از عوارض فشار پایین هوا و سرعت زیاد، از لباسی مخصوص استفاده می کرد.

تیمی از دانشمندان و متخصصان از روی زمین این عملیات را تحت نظر داشتند و به فلیکس بومگارتنر کمک می کردند.

جو کیتینگر، دارنده رکورد قبلی بلندترین سقوط آزاد جهان که ۵۲ سال پیش به رکورد قبلی دست یافته بود، عضو این تیم بود و وظیفه ارتباط مستقیم با ماجراجوی اتریشی را بر عهده داشت.

در آخرین لحظات قبل از پرش، فلیکس بومگارتنر متوجه شد که سیستم گرم کننده شیشه کلاه مخصوصش کار نمی کند. معنای این اتفاق آن بود که بازدم آقای بومگارتنر باعث بخار گرفتن و کدر شدن دید او می شد.

اما پس از صحبت با جو کیتینگر، آن دو تصمیم گرفتند که به برنامه خود ادامه بدهند.

در نهایت، پس از سپری شدن حدود ۱۰ دقیقه از لحظه پرش، فلیکس بومگارتنر مجددا سطح زمین را با کف پای خود لمس کرد.

برای اینکه رکورد آقای بومگارتنر به طور رسمی ثبت شود، ابتدا لازم است اطلاعات یک دستگاه جی پی اس که بر روی لباس وی ذخیره شده اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.




تاریخ: جمعه 28 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman




تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

در اين تصوير به جز خط‌هاي عمودي سفيد و مشكي، چه تصويري را مشاهده مي‌كنيد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

طی چند دهه اخیر، احساس تنهایی در بین مردم بسیار متداول شده و به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های تکنولوژی در این زمینه بی‌تقصیر نبوده است.

درنتیجه این پیشرفت‌ها، انسان‌ها هر روز با افراد بی‌شماری روبه‌رو می‌شوند اما برخلاف گذشته که این ارتباطات به صورت رودررو بود، در اجتماع امروز، اکثر این ارتباطات از طریق صفحه تلویزیون، مانیتور کامپیوتر یا تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد.

در این مقاله، می‌خواهیم ببینیم چرا این شکل کور از ارتباطات یکی از دلایل اصلی احساس تنهایی آدم‌ها باوجود بودن انسانهای بیشمار در اطرافشان شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

در زمان های قدیم یک دختر از روی اسب می افتد و باسنش (لگنش) از جایش درمی‌رود. پدر دختر هر حکیمی را به نزد دخترش می‌برد، دختر اجازه نمی‌دهد کسی دست به باسنش بزند, هر چه به دختر می گویند حکیم بخاطر شغل و طبابتی که می کنند محرم بیمارانشان هستند اما دختر زیر بار نمی رود و نمی‌گذارد کسی دست به باسنش بزند.

به ناچار دختر هر روز ضعیف تر وناتوان‌تر می شود.

تا اینکه یک حکیم باهوش و حاذق سفارش میکند که به یک شرط من حاضرم بدون دست زدن به باسن دخترتان او را مداوا کنم...

پدر دختر باخوشحالی زیاد قبول می کند و به طبیب یا همان حکیم میگوید شرط شما چیست؟ حکیم می گوید برای این کار من احتیاج به یک گاو چاق و فربه دارم, شرط من این هست که بعد از جا انداختن باسن دخترت گاو متعلق به خودم شود؟

پدر دختر با جان و دل قبول می کند و با کمک دوستان و آشنایانش چاق ترین گاو آن منطقه را به قیمت گرانی می‌خرد و گاو را به خانه حکیم می‌برد, حکیم به پدر دختر می گوید دو روز دیگر دخترتان را برای مداوا به خانه ام بیاورید.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

زن و شوهری بعد از سالیانی که از ازدواجشون می گذشت در حسرت داشتن فرزند به سر می بردند. با هرکسی که تونسته بودند مشورت کرده بودند اما نتیجه ای نداشت، تا این که به نزد کشیش شهرشون رفتند.

پس از این که مشکلشون رو به کشیش گفتند، او در جواب اون زوج گفت: ناراحت نباشید من مطمئنم که خداوند دعاهای شما رو شنیده و به زودی به شما فرزندی عطا خواهد نمود. با این وجود من قصد دارم به شهر رم برم و مدتی در اون جا اقامت داشته باشم، قول می دهم وقتی به واتیکان رفتم حتما برای استجابت دعای شما شمعی روشن کنم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

هر کدام از 5 مرد درون تصویر (A-E) می خواهند که به خانه ی خود بروند.
مشکل اینجاست که چگونه این پنج مرد می توانند به خانه های خودشان بروند ،
بدون اینکه از مسیرِ دیگران عبور کنند ( از یک مربع فقط یک نفر می تواند عبور کند )
مردها اجازه دارند که فقط به صورت عمودی و افقی از مربع های مسیر عبور کنند.
اما نمی توانند مورب حرکت کنند. می توانید این معما را حل کنید؟
.
.
.
.
.
.
.
.
.

لطفا خوب فکر کنید!
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.




تاریخ: سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

به عکس زیر دقت کنید….

چه جمله ای درون آن نوشته شده است؟ آیا قادر به خواندن آن هستید؟




تاریخ: سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

پژوهشگران می‌گویند ممکن است زمانی برسد که بر مبنای چگونگی استفاده فرد از اینترنت بتوان دریافت که او افسرده شده است یا نه.

به گزارش ام اس ان بی سی یک بررسی بر روی 216 دانشجوی کالج نشان داد که الگوهای معینی در استفاده از اینترنت با میزان بالاتر نمرات در پرسشنامه‌های اندازه‌گیری‌کننده افسردگی ارتباط دارد.


 


این بررسی نشان داد که افراد افسرده به طور متفاوتی نسبت به دیگران از اینترنت استفاده می‌کنند، و زمان بیشتری را به چت کردن آنلاین یا به اشتراک گذاشتن فایل‌ها می‌گذرانند.


 


پژوهش‌های قبلی درباره رابطه استفاده از اینترنت و افسردگی بر مبنای پرسش از افراد درباره میزان و چگونگی استفاده از اینترنت بود؛ از آنجایی که افراد ممکن بر مبنای حافظه خود به این پرسش پاسخ می‌دادند، ممکن است میزان دقیق استفاده از اینترنت بوسیله آنها مشخص نشود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

در تحقیقات صورت گرفته بر روی نوجوانان 16 ساله سوئدی مشخص شده است که افراد باهوش بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، تاکنون تحقیقات زیادی در خصوص رابطه میان نبوغ و دیوانگی صورت گرفته که نشان می دهد، افراد باهوش بیشتر در معرض اختلالات دوقطبی و اسکیزوفرنی قرار دارند.

این ایده توسط گروهی از دانشمندان که همگی به نوعی از اختلالات روانی رنج می برند، مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشمندان با شرکت در نمایشگاه و فستیوال جهانی علوم در نیویورک، 20 تحقیق صورت گرفته در خصوص رابطه نبوغ و دیوانگی را مورد بحث قرار دادند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

روان‌گسیختگی، اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia)، یک بیماری روانی با منشاء نامشخص و علایم متغیر می‌باشد که از ترکیب دو واژه یونانی shizein (دو نیم کردن، گسستن) و phrenos (فکر، اندیشه) وضع شده است. مشخصه این بیماری عدم توانایی درک و یا بیان واقعیت است. این بیماری دارای عوارضی همچون عدم ارتباط منطقی در رفتار و گفتار، انزوا و گوشه نشینی بیش از حد و هذیان و توهم است.

مردان، یک و نیم برابر زنان به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند.

حدود 50 درصد افراد بستری در بیمارستان روانی، مبتلا به اسکیزوفرنی می باشند.

معمولا در افراد 17 تا 35 ساله، این بیماری تشخیص داده می شود.

در مردان در اواخر دوران نوجوانی و اوایل 20 سالگی این بیماری تشخیص داده می شود.

در حالی که در زنان از 20 سالگی تا اوایل 30 سالگی این بیماری تشخیص داده می شود.

محققان در حال پیدا کردن نمونه های اسکیزوفرنی در کودکان کمتر از 6 سال می باشند



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

کودک سعی می‌کند به کمک این عمل با هیجانات و بحران‌های عاطفی درونی‌‌اش به مقابله برخیزد. در واقع این عمل، مفری برای رهایی از تنش و استرس است. بسیاری از کودکان و نوجوانان برای ترک این عادت، تلاش فراوانی می‌کنند ولی غالباً...

ناخن جویدن اعم از کندن یا جویدن ناخن و رفتار نوک زدن به ناخن ها یا کندن پوست انگشتان دو عادت شایع کودکان است. بر اساس گزارش والدین 25 درصد از کودکان تقریبا بین سنین 5/2 تا 6 سالگی ناخن می جوند. میزان ناخن جویدن کودکان در 6سالگی افزایش می یابد و در نوجوانی به اوج خود که 45 درصد است می رسد. سپس در بزرگسالان به 5/4 درصد تقلیل می یابد. محققان ناخن جویدن را رفتار آموخته شده ای می دانند که تنش کاه و اضطراب زدا است و هنگام تمرکز کردن رخ می دهد؛ ناخن جویدن هنگام استرس به بالاترین حد خود می رسد ولی ناخن جویدن ظاهر مولفه خانوادگی یا ژنتیکی هم دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

فراموش کردن گذشته می‌تواند کنار آمدن با مرگ، طلاق یا برهم خوردن رابطه‌ها را شامل شود. توصیه‌هایی که برایتان آورده‌ایم کمکتان می‌کند با گذشته خداحافظی کنید و به سمت آینده پیش روید

فراموش کردن گذشته، چه به معنای ترک یک رابطه عادتی یا سوگواری از مرگ عزیزی باشد یکی از سخت‌‌ترین کارهاست. حتی با اینکه آن رابطه‌، رابطه‌ای ناسالم بوده اما هنوز هم برای جدا شدن از آن مشکل دارید.

آسان نیست، اما راه‌های عملی وجود دارد که کمکتان کند گذشته‌تان را فراموش کنید. اما قبل از اینکه با گذشته خداجافظی کنید، لازم است با خاطرات و تجربیاتتان روبه‌رو شوید.

قدم هایی برای فراموش کردن گذشته


1 - بنویسید، حرف بزنید، طراحی کنید، نقاشی کنید، وگرنه به دام خاطراتتان می‌افتید. فراموش کردن گذشته یعنی احترام گذاشتن به خاطراتتان.

2 - احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناک را با شستن آنها از ذهنتان فراموش کنید – شاید در طول آن احساس وحشتناکی داشته باشید اما بعد از آن آرام و راحت خواهید شد. با زندگی کردن دوباره با آن خاطرات، فراموششان کنید.

3 - در صورت امکان به عقب برگردید و با آدم‌هایی که در آن خاطرات کنارتان بودند صحبت کنید. فراموش کردن گذشته می‌تواند به معنی برگشتن به گذشته باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 189
بازدید کل : 266861
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1