بچه های دانشگاه آزاد دماوند
حقوق.علمی.داستان.خبر و.....


حقوق فردي داراي سابقه و يا پس زمينة دور تاريخي است. اگر بخواهيم حقوق فردي را بشناسيم بايد به فطرت و طبيعت انسانها توجه كنيم. از همان زمان هاي دور تاريخي عقيده بر اين بوده كه يك سلسله حقوقي وجود دارد كه سر رشته آن وابسته به فطرت و طبيعت انسان است و اين حقوق، بهتر و والاتر از كليه قواعد و مقرراتي است كه بر حسب نياز زمان و مكان وضع مي شود. حقوق فردي با عنوان حقوق طبيعي انسانها در ابتداي تاريخ پايه گذاري شد و سپس در قرون وسطي آب و رنگ مذهبي گرفت و بعداً در قرن هفدهم و هجدهم به وسيله دانشمندان بزرگ و نام آوراني عرصه علم و دانش و حقوق توسعه يافت و سرانجام در قرن بيستم بويژه بعد از جنگ بزرگ جهاني در همه جاي جهان به صورت امر بديهي در آمد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman


 

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی تازه به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران اینترنت پرداخته و در گفت‌و‌گو با دو کار‌شناس امنیت شبکه جهانی نظر آنها را درباره شیوه‌های مناسب انتخاب گذرواژه (پس‌ورد) و روش‌های حفاظتی در برابر مهاجمان سایبری جویا شده است.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

  تصویر مربوط به یک نقاشی غار در کشورصحرا مربوط به 6000 سال قبل ازمیلاد است(به شی پرنده در آسمان دقت کنید)آیا اجداد ما چنان قوه تخیلی داشتند که یک فضانورد امروزی را مجسم بکنند یا واقعا موجودات فرازمینی را مشاهده کرده بودند؟

 




تاریخ: چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

فکرش حسابی مشغول بود ،نمی دونست چرا اینطوری شده کجای کار اشتباه بود. برای بچه هاش هیچی کم نذاشته بود .خونه خوب، وسایل عالی، پول، معلم های خصوصی ویلا خلاصه همه چیز.از چراغ قرمز رد شد چون اصلا حواسش نبود.

به دخترش فکر کرد با اون سن و سال کمش هفت قلم آرایش میکرد و ساعتها پای تلفن نمیدونست با کی پچ پچ میکرد. دو سه دفعه هم از مدرسش زنگ زده بودند که غیبت داره،پسرش هم همینطور بوی سیگار میداد چند بار از جیبش پول برداشته بود چندبار هم تو پارتی گرفته بودنش ،کجای کار و اشتباه کرده بود نمی دونست.

یکبارکی چشمش به دختر جوون و زیبایی افتاد که گوشه خیابان ایستاده بود،همه فکرا از مغزش فرار کردند ،مثل همیشه زد رو ترمز .وچند تا بوق زد، هر چند ماشینش مدل بالا بود و حسابی به سر و وضعش رسیده بود ولی دختر اصلا توجهی بهش نکرد.

مرد غرولندی کرد و گفت :لیاقتش رو نداری،و ماشینش رو دوباره به راه انداخت و دوباره توی دریای فکر و خیالش فرورفت .چرا بچه هاش اینطوری شدند ،کجای کارو اشتباه کرده بود نمی دونست.




تاریخ: چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

اینترنت مکانی بسیار مناسب برای مزاحمان و افراد ناباب اینترنتی است، کسانی که هدفشان خوشنودی و کسب قدرت از طریق آزار و اذیت و همچنین ایجاد وحشت و اندوه در دیگران است.
ناشناس بودن، سهولت تحریک دیگران و منبع تقریبا پایان ناپذیر افرادی که میتوانند هدف این شکنجه ها قرار گیرند، به این معناست که اینترنت پر از مهاجمین است که طیف وسیعی را، از منحرفان جنسی که به دنبال کودکان هستند گرفته تا مزاحمین زنجیره ای که به هرشخص ممکن آزار میرسانند، دربر میگیرد.

این مزاحمان اینترنتی یا Cyberbully از فرستادن ای-میلهای آتشین یا flame mail و ای-میلهای کینه توزانه یا hate mail، دچار حسی از کامروایی و خوشنودی تبهکارانه میشوند. ای-میل آتشین، نامه الکترونیکی است که محتویات آن برای خشمگین کردن و به اصطلاح "آتش زدن" گیرنده طراحی شده است. ای-میل کینه توزانه نیز حاوی مطالبی تعصب آمیز، نژاد پرستانه، تبعیض جنسی و مانند اینهاست که با خشم و ابراز کینه بیان شده اند



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم به دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کنند.

آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت از زندگی بود. استادشان در حین صحبت آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را روی میز گذاشت و از دانشجوها خواست که برای خود قهوه بریزند.

روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت; شیشه ای، پلاستیکی، چینی، بلور و لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک لیوانی در دست داشت، استاد مثل همیشه آرام و با مهربانی گفت...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman

ستاره‌شناسان آماتور شرکت‌کننده در پروژه‌ای علمی در آمریکا موفق به کشف سیاره‌ای جدید و دوردست شده‌اند که نور خود را نه از یک و دو ستاره، بلکه از چهار ستاره به طور هم‌زمان دریافت می‌کند.
 
به نوشته روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، سیاره جدید که «پی‌اچ۱» نامگذاری شده، از جهت ابعاد به نپتون، آخرین سیاره منظومه خورشیدی، شباهت دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 132
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 266854
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1